Find us on Facebook

Expo Kelantan di Karnival RTC Kelantan

Assalamualaikum. Masih pada cerita cuti Raya Haji baru-baru ini. Sebelum berangkat pulang ke Rawang, Fiza bersama seluruh keluarga mertua pergi ke Ekpo Kelantan yang bertempat di RTC Kelantan. RTC adalah Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) atau Rural Transformation Centre, bagi pembaca yang ingin tahu.
Expo ini memberi peluang kepada peniaga-peniaga untuk menjual pelbagai barang seperti baju, kasut, mainan kanak-kanan, makanan serta minuman, produk-produk tempatan dan sebagainya.
Antara tarikan yang menarik perhatian pengunjung adalah adanya Euro Fun Fair. Ferris wheel yang sangat besar sehinggakan dari jauh sudah nampak kemeriahannya.
Bayaran masuk untuk dewasa RM 4.00 manakala kanak-kanak RM 2.00
Itu hanya untuk bayaran masuk sahaja, kalau nak main permainan, lain pula harganya. Waktu operasi sehingga jam 12 malam. Agak kecewa juga kerana kami dari Tanah Merah ke Kota Bharu mengambil masa 2 jam hendak sampai. Puncanya sebab kesesakan lalu lintas. Maka ada lebih kurang 1 jam sahaja bagi kami untuk berada dalam suasana fun fair tersebut.
Token bernilai RM 2,00. Permainan bergantung kepada jumlah token.
Token dewasa untuk Euro Wheel. 4 token seorang.
Euro Wheel. Boleh bawa Thaqif bersama.
Thaqif muka mengantuk tetapi excited tengok lampu-lampu.
Bersedia untuk gayat. Euro Wheel nie memang besar dan naik pun mestilah tinggi. Seluruh expo boleh nampak. Indah betul suasana malam di Kota Bharu.
Yang lain-lain gambar sempat Fiza ambil sepanjang berada di expo. 
Pemandangan daripada atas sewaktu berada dalam Euro Wheel:
 
Begitulah suasana dan kemeriahan yang kami rasakan. Memang ramai betul pengunjung yang hadir. Mujur juga dapat menaiki Euro Wheel sahaja. Kalau tidak mesti banyak belanja keluar kalau lagi lama kat situ. Betul tak?
Wassalam.

Post a Comment

1 Comments