Tak kan kot..G.E.M.U.K

Assalamualaikum.. disebabkan semalam Fiza order 2 pinggan nasi goreng biasa telur mata untuk makan malam, hari nie kawan2 opis tegur kenapa nampak gemuk... tidakkkk... betul ke nie..? Memang  semalam Fiza makan 2 pinggan tapi 2 pinggan setengah sbb En. hubby tak habis makan.. tak nak membazir punye pasal.. Fiza makan lah... takkan hari nie dah gemuk...
Selalunya Fiza ke opis pakai baju kurung moden nampak la kurus sikit walaupun pada hakikat sebenarnye memang dah gemok... huhu.. Hari nie Fiza pakai blouse.. dah nampak bulat.. wuaaaaaaaaa..... Fiza tak suke berat Fiza naik sebab tumit Fiza akan sakit.. pastu cepat penat.. dah la opis kat tingkat 3.. 
Makan sikit pun badan naik.. makan banyak lagi la cepat naik.. orang cakap penyelesaiaan satu jer.. kena bersenam.. Sooo...... nantilah pikir...
En. hubby telefon, tak pergi makan ke?.. Fiza jawab tak nak lah sebab dah gemok.... huhu.. dia jawab memang nampak gemuk  sbb pakai blouse tu.. huhu... tapi okey jer..
Dress to please Allah, not to please His creation
Terpikir pulak kenapa nak disalahkan baju tu kan.. sian kat baju.. tak salah apa2 pun...kan?...  huhu... emosi kurang stabil kot hari nie... haha.... ape - ape lah.... memang tgh hari nie Fiza tak nak makan sebab pagi tadi dah pekena nasi lemak.. kenyang lagi sampai sekarang... Sory la ter EMO sikit.. sebab ramai sangat yang tegur Fiza hari nie... >_< yang pasti mmg nampak sangat2 muslimah hari nie... tp still kiut kot....  hehe....

Post a comment

27 Comments

  1. tak apa yang penting fiza happy... he he he...

    ReplyDelete
  2. alolo....tak pe...gemuk comel kan dear...:)

    ReplyDelete
  3. alololo...yg sally ni tak pernah nmpk kurus..kalau org ckp nmpk kurus...mmg pelik..hahaha

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum fiza, hee takpelah gemuk sikit. biar berisi jangan keding sangat macam sheila dulu. hehhee

    ReplyDelete
  5. tak apala asal fiza sihat..bestnya fiza,kita nie mkn satu tong pun susah nak gemuk.tringin juga nak gemuk ;)

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum...fiza,

    mselim3 datang sini.. ermmm... gemuk takper janji disayangi kan...hehehe

    mselim3

    pls: ok fiza.. tak mau emo2..xoer kekawan sentiasa fiza.

    ReplyDelete
  7. kekadang baju pon main peranan... blose yg singgkat nampak punggung..akan nampak gemuk..pakai yg labuh..dan tudung agak labuh...nampak kurus...

    ReplyDelete
  8. takpe, yang penting sihat fiza..

    ReplyDelete
  9. kena rajn bersenam pasne fiza :D fae rindu nak jogging.

    ReplyDelete
  10. gemuk means cukup makan.. :)

    ReplyDelete
  11. Nampak gemuk kerana baju tu kira ok la tue... esok nanti pki baju lain nmpk la kurus balik.. hehehe.. dah tu tak payah stres2.. :D

    ReplyDelete
  12. alhamdulilah yang penting sehat... tapi jangan terlalu gemuk

    ReplyDelete
  13. alhamdulilah yang penting sehat... tapi jangan terlalu gemuk

    ReplyDelete
  14. Betul jugak tu kesian baju tu kan..hihii

    ReplyDelete
  15. memang ada naik turunnya kak. xpe makan je kak hehe takut gastrik pula >.<

    ReplyDelete
  16. xpa Fiza...gemuk ka,kurus ka jnji sht&hepy.2 yg pnting ^__^

    ReplyDelete
  17. alahai takpe lah kka fiza hihihihi <333 makan je hikhik

    ReplyDelete
  18. sama lah liya pon makan sikit tapi tetap gemok .. penyelesaian nya senaman je lah.. tapi nak gerak bdan tu lag punya lah susah .. ^_^

    ReplyDelete
  19. okaylah tu muslimah,comel ape :)

    ReplyDelete
  20. NIL ADA TIPS .. nil sdg kuruska badan .. alhamdulillah nampak skit jela .. baru smnggu .

    nak jadi sponsor tak ..
    NIL ingat nak buat segmen atau contest .. sempena "selawat CINTAILAH KENALILAH RASULULLAH SAW "
    NIL tak kisah boleh bagi topup , boleh kasi review .. tudung2 murah ka tshirt ka ...header ka ..bisnes kad ka .. pape lah .. kalau sudi reply blog nil ya ..

    .

    ReplyDelete
  21. Yg penting tutup aurat dan suami redha.. fiza pun happy! :)

    ReplyDelete
  22. Paling peting kesihatan first. Jaga baik baik kesihatan tue :D

    ReplyDelete
  23. biar la org nk ckp gemok pun yg penting fiza sihat. kdang2 nina pun org tegur sbb pakai bju nmpak gemuk. baju juga yg salah.

    ReplyDelete
  24. tepuk dada tanya selera .. hhi. asaalkan sihat yer tak..

    ReplyDelete