Find us on Facebook

GKB Soft Launch Event 2023 | Seronok join event dapat jumpa Zoey Rahman founder Mikaseries

Assalamualaikum. Baru-baru ini Fiza berkesempatan untuk hadir memeriahkan GKB Soft Launch Event 2023 yang telah diadakan di TAP Room KL, Bamboo Hills. Seronok betul dapat datang sini. Meriah dan sangat happening tau. 

Maskot GKB

GKB Soft Launch Event 2023 | Seronok join event dapat jumpa Zoey Rahman founder Mikaseries | GKB (GK BIO International Sdn. Bhd.) yang telah ditubuhkan pada tahun 2018, adalah sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil usaha sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Taiwan. 





Objektif utamanya adalah bertujuan untuk mempromosikan kepentingan kesihatan dengan menyediakan produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia pada harga yang berpatutan untuk membantu mengawal fungsi tubuh badan. Sejak penubuhannya, syarikat itu telah membantu lebih daripada satu juta rakyat Malaysia untuk mengekalkan gaya hidup yang sihat.

GKB memastikan setiap produk kesihatannya diperakui dengan sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF GMP, TQF, HALAL, sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA, pensifilan standard pembuatan cemerlang GMP Malaysia, FSSC 22000 dan ISO/EC TAF 17025, untuk memastikan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawaian pembuatan produk pada tahap tertinggi. Kultur probiotik dan cendawan yang digunakan oleh GKB dikembangkan oleh 145 orang penyelidik dan teknikal untuk menumbuhkan bakteria yang tahan asid, aktif, sihat dan bermanfaat dengan inovasi bioteknologi. 


Bakteria ini dapat meningkatkan fungsi fisiologi, membantu mengekalkan fungi saluran pencernaan, dan meningkatkan bioflora usus yang mengubah ekologi flora bakteria untuk meningkatkan metabolisme dan imuniti, melegakan sembelit dan cirit-birit yang mana seterusnya dapat memperbaiki tabiat buang air besar. 

GKB menggunakan lebih daripada 40 jenis cendawan dan probiotik dalam produkya dan memastikan produk tersebut 100% semulajadi, bebas sisa, bebas bahan kimia, tiada kesan sampingan dan pastinya sesuai untuk semua ahli keluarga bagi mengekalkan kesihatan.

Dato' Tony Peng
Chairman of All Cosmos Bio-Tech Holding Corp

Zoey Rahman
Founder Mikaseries

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi. Selain itu, probiotik yang bentuk granul probiotik ini juga dapat membantu mengurangkan risiko tercekik, sesuai untuk dimakan terus atau dicampurkan dengan minuman.

Try Kombucha, memang sedap

Santapan yang cute

Baru-baru ini GKB telah mencapai kemuncak jualan yang tinggi, dengan lebih daripada 1 juta kotak produk kesihatan Antrodia, 1 juta kotak produk kesihatan Cicadae dan 1 juta paket kecil produk kesihatan probiotik, terutama GKB Lactobacillus Plantarum KM3 yang paling laris, dengan jualan 2 botol atau lebin setiap jam. Ini menunjukkan bahawa produk kami sangat dipercayai oleh pelanggan.


GKB telah melancarkan 5 produk sasaran yang berorientasikan untuk membantu pengguna mengekalkan kesihatan usus mereka dan seterusnya dapat membantu mengubah mereka lebih cantik dari dalam dan luar.

(1) Untuk Memperbaiki Usus

• GKB Probio+


GKB Probio+ mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang berfungsi aktif serta 4 jenis prebiotik, yang boleh membantu pencernaan dan mengurangkan sembelit dan cirit-birit.

(2) Untuk Mengurangkan Gastritis

• GKB Probizymes


Diformulasikan daripada probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein dan enzim lemak yang khusus untuk menangani masalah kembung perut berpanjangan, sakit perut akibat gastrik dan mengurangkan simptom refluks asid gastrik dengan berkesan.

(3) Untuk Memperbaiki Kulit

• GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus


Ketegangan probiotik Lactobacillus rhamnosus digunakan secara meluas untuk mencegah penyakit gastrousus seperti usus bocor atau dysbiosis, mengurangkan masalah kulit kering, mengurangkan sensitiviti kulit dan mempromosikan kesihatan kulit. la juga membantu mencegah jangkitan alat kelamin wanita, meningkatkan imuniti dan melegakan penyakit berkaitan ketidakseimbangan mikrob. Produk ini disambut baik oleh wanita.

(4) Untuk Mengurangkan Sembelit

•GKB G-Pro Gold


Gaya hidup yang tidak teratur atau tekanan kerja yang tinggi, mudah menyebabkan sembelit.

GKB G-Pro Gold mengandungi 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik, setiap kapsul vegetarian mengandungi 80 bilion jumlah bakteria probiotik hidup, yang boleh meningkatkan flora usus.


(5) Untuk Mengawal Minyak dan Mengurangkan Kalori

•GKB Lactobacillus Plantarum GKM3


Di pasaran, GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 adalah satu-satunya bakteria yang boleh menyerap minyak. GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 mengandungi Lactobacillus plantarum iaitu ketegangan probiotik yang kuat untuk menyerap lemak dalam badan, asid urik dan lipid darah (kolesterol, trigliserida), membantu mengurangkan penyerapan kalori, membantu mengurangkan berat badan, meningkatkan tenaga, membantu sistem penghadaman, menjadikan badan lebih langsing, serta meningkatkan kelembapan kulit dan mengurangkan kesan kerosakan kulit yang disebabkan oleh cahaya ultraviolet. 

Dapat bergambar dengan founder Mikaseries, Zoey Rahman

GKB x Mikaseries

Pada permulaan bab baru tahun 2023, GKB berharap dapat menggalakkan rakyat Malaysia untuk menghargai gaya hidup sihat. Selain produk probiotik, GKB juga telah mengeluarkan produk kesihatan berasaskan cendawan. Penvakit Alzheimer adalah salah satu punca utama ketidakupayaan dan kebergantungan pada orang lain bagi warga emas di seluruh dunia.


Tempat Jualan Produk GKB:

Semua cawangan Farmasi besar di Malaysia, termasuk Alpro Pharmacy Laman web: www.mygkb.com

Platform Media Sosial GKB:

Facebook: www.facebook.com/mygkb
Instagram: www.instagram.com/mygkb
TikTok: www.tiktok.com/@gkbmsia
RED 1D:1318211221 (GKB 集康宝)
YouTube: www.youtube.com/@malaysiagkb5950

#gkbinternational #gkbsoftlaunch2023 #gkbprobiotics #gkbspacesuit



Post a Comment

1 Comments

  1. Baca tentang GKB ini, nampak memang bagus produknya.

    ReplyDelete