Persediaan bekal Thaqif ke Nursery

Assalamualaikum.. Fiza eksited bila anak dah boleh makan.. mama mana yang tak eksited kan.. 
 tapi pada masa yang sama rasa sedih sebab anak dah semakin membesar.. itulah lumrah..
Sebagai memenuhi keperluan Thaqif untuk ke nursery, Fiza kene bekalkan makanan yang secukupnya untuk Thaqif di nursery nanti.
Minggu lepas sempat shopping mangkuk makan dan bekas simpanan.
Mangkuk makanan nie hadiah masa Thaqif lahir
Bekas simpanan puri.. beli kat Daiso
sudu dan bekas makan beli kat Jusco, Rawang
bekas simpanan puri.. yg nie beli kat Lazada
beg bento beli kat Daiso
Lengkap semuanya.. Mama lepas nie ade rutin baru nak memasak untuk Thaqif selain bagi makan cerelac..
Hujung minggu pula kena buat puri stok seminggu..
Siapa ada pengalaman buat puri untuk baby? Baby korang makan tak kalau buat puri lobak, puri brokoli atau apa sahaja yang boleh dipurikan? Nak tahu kan sebab puri nie nampak cantik tapi kita yang dewasa nie memang tak tertelan rasanya. Komen2 la..

Post a comment

5 Comments

  1. owh..bagusnya mama thaqif..:)

    ReplyDelete
  2. dah besar kan thaqif..alhamdulillah..akak bagi puri time akak cuti je..hari2 biasa dia makan bubur je

    ReplyDelete
  3. memang dulu kerap buat puri bila anak masuk 6 bulan.tapi bukan semua dia makan..ada yang masuk tongsampah ja..macam anak saya , labu,keledek carrot, epal yang tu dia tak boleh makan..sembelit..paling kerap buat kat dia avacado dengan sayur2 macam brakoli dengan pisang.

    ReplyDelete
  4. wonder mcm mana rasa puri tu hehe

    ReplyDelete
  5. dlu makan nestum, cerelac, puri tp xmakan slalu sbb sikit2 nk muntah. itu nina masa baby. hehe. makin besar anak fiza :)

    ReplyDelete