Find us on Facebook

Mr. Tuk Tuk, NU Sentral | Menyajikan makanan masakan Thai yang sedap

Assalamualaikum. Makanan Thai memang kegemaran Fiza. Kalau kata tomyam, somtam, itu memang favorite sangat. Selalu kalau nak makanan masakan Thai, banyak restoran-restoran tepi jalan yang kita boleh singgah sebab kebanyakkan restoran tukang masak dari sempadan Malaysia - Thailand.


Mr. Tuk Tuk, NU Sentral | Menyajikan makanan masakan Thai yang sedap | Kalau hendakkan lebih lagi jenis-jenis makanan Thai, korang boleh pergi ke Restoran yang menyediakan makanan Thailand iaitu di Mr. Tuk Tuk. Untuk review kali ini, Fiza telah menjamu selera di Mr. Tuk Tuk yang terletak di NU Sentral, Kuala Lumpur.

Menu platter dan ala carte

Menu Minuman buah-buahan

Pertama kali jejakkan kaki ke sini. Kami makan selepas selesai event bersama-sama. Pelbagai menu kami pesan. Antaranya ialah Tom Yum noodle dan Thai Special Platter. Fiza memesan menu Thai Special Platter, Tom yam chicken and papaya salad. Macam mana rupanya, ada gambar di bawah.

Tom Yam noodle

Fresh Banana Mango



Thai Special Platter, Tom yam chicken and papaya salad

Tom yam chicken and papaya salad ada 4 side dishes iaitu Tom yam Fried chicken wings, papaya salad, fish cakes dan juga prawn cracker. Papaya salad sedap rasa somtam. Mungkin somtam tetapi namanya lain.

Thai Special Platter, Karabu Mango dan honey chicken

Papaya salad, masam, manis dan sedikit pedas




Memang kenyang. Menu yang Fiza sempat snap itu sahaja, kalau ikutkan banyak lagi. Masing-masing berkongsi menu untuk merasa antara satu sama lain. Memang best event gathering macam nie. Boleh sembang rapat walaupun baru kenal.

Makanan Thai yang sedap. Walaupun harganya boleh dikatakan agak mahal sedikit tetapi portion makanannya memang banyak. Satu hidangan boleh makan 3 orang macam tu. Jadi sebenarnya harga yang makanan di sini sebenarnya sangat berpatutan. Patutlah ramai yang makan di sini.

Kalau korang suka makan Thailand, sinilah tempatnya.

Wassalam.

Post a Comment

4 Comments

  1. Wah gambar kita masuk dalam blog dia la..hahhaha

    ReplyDelete
  2. sesuai benar utk warga KL merasai juadah Thai...

    ReplyDelete
  3. Haritu rasanya ada nampak Mr. Tuk Tuk ni dekat The Starling Mall. When it comes to thai food, yang saya selalu pegi is Boat Noodle, Absolute Thai and Tiffin's by Chef Korn. Nanti nak try yang ni lah sebab kerap nampak tapi tak pernah masuk pun cuba.

    ReplyDelete