Ais Krim Goyang

Assalamualaikum.. update kali nie nak story pasal ais krim goyang.. First time jumpe dan tengok cara pembuatan nye..  Memang kreatif idea dorang nie. Modal untuk membuat ais krim nie nampak murah, dengan bermodalkan air berperisa berkarbonat.. mungkin nak sediakan tong ais tu je nampak modal tinggi sikit.
lidi tu adalah batang ais krim.. 
air gas dituang masuk dalam acuan berbentuk silinder. 
bermodalkan air gas atas air berperisa berkarbonat. 
bawah acuan diletakkan ais 
dorang tabur garam untuk tingkatkan suhu ais.. mmg kaedah sains digunapakai. 
Tutup dan goyang.. tak sampai 5 minit.. ais krim dah siap 
nielah hasilnya.. 
satu batang 50 sen.. murah jer..
Nak dapatkan ais krim goyang nie kene la pergi R&R Gua Musang.. 
huhu.. kebetulan balik kampung mertua time deepavali lepas.. 
Kagum dengan cara pembuatan yang cepat dan modal yang sedikit.. Kalau ada idea, semua boleh buat duit kan.. kipidap bro.. pelanggan memang ramai sebab murah..
Wassalam.

Post a comment

5 Comments

  1. suka tengok orang duk goyang aiskrim nii. sebab unik .

    ReplyDelete
  2. qila suka kalau dia guna susu dutchlady tu huhuwww dappppp!!

    ReplyDelete
  3. selalu terserempak dengan aiskrim goyang ni..tai tak pernahnya beli..

    ReplyDelete
  4. Da lya tgk kat majalah 3 itu ari

    ReplyDelete
  5. First time dengar pasal ais krim goyang ni.

    ReplyDelete