Find us on Facebook

Pengalaman anak-anak sertai Poomsae di 7TH HYPERMAX JUNIOR Taekwondo Invitational Championship 2023

Assalamualaikum. Taekwondo journey diteruskan untuk hero dan heroin mama dedi. Kalau nak kejar setiap tournament memang tak sempat. Itu yang bila ada tournament memang mama yang terlebih ekcited. Untuk tahun 2023, ini tournament kedua buat Thaqif dan Huwainaa. 


Pengalaman anak-anak sertai Poomsae di 7TH HYPERMAX JUNIOR Taekwondo Invitational Championship 2023 | Macam biasa bila ada peluang, Fiza akan letak nama dorang nie untuk acara Poomsae. Poomsae nie adalah urutan teknik Taekwondo atau corak pergerakan. 


Kalau yang lawan-lawan tu namanya fighter, tapi untuk Thaqif dan Huwainaa, kami pilih Poomsae dulu. Biar dorang mahir latihan asas Poomsae. Lagipun dorang masih muda, tak sampai hati nak tengok dorang kena belasah bila jadi fighter. Tunggulah dorang besar sikit kan. 



Pertandingan ini berlangsung selama 2 hari, sabtu dan ahad. Tapi biasanya untuk acara 8 tahun ke bawah dorang akan mulakan dulu. Tak sampai sehari pun berkampung kat sini. Lagi pun lokasi pertandingan pun dekat je dengan kami. Tempat pun kami dah familiar, kuranglah debaran anak-anak nie kalau dorang dah kenal tempat. 










Alhamdulillah, kali nie Thaqif dapat bawa balik silver medal untuk poomsae under 8. Kisah Huwainaa pula, dia memang tak nak join, takut. Tapi kami encourage dia, kalau nak medal kenalah cuba. Rezeki Huwainaa dapat bronze medal untuk poomsae jugak. Dapat medal, dapat naik stage memang pengalaman baru buat Huwainaa. Seronok betul dia.

Dapat tengok semangat juang anak-anak kecil kat sini memang buatkan kita terharu. Terutamanya yang jadi fighter. Hebatnya parents mereka. Sampaikan ada yang sanggup hantar anak tournament setiap minggu. Hebat dan dasyat jugak semangat juang dorg nie.

Time nie barulah Thaqif dan Huwainaa boleh senyum

Medal untuk para peserta

Silver medal poomsae under 8

Bronze medal poomsae under 8

Hero dan heroin mama

Poyolah sikit buat gigit medal, di gigitnya betul2.. 

Medal kedua Thaqif dalam poomsae

Medal pertama Huwainaa

Bersama Sir Kannan

Bersama Sir Mahadi

Rakan seperjuangan

Smart medal HYPERMAX JUNIOR 
Taekwondo Invitational Championship 2023

Mama rasa seronok tengok dua beradik nie naik podium. Tahniah buat Thaqif dan Huwainaa.. Ada rezeki kita join tournament lagi. Don't wait for opportunity, we create it!!

Medal dorang medal mama jugak, tak gitu


 

Post a Comment

0 Comments