Find us on Facebook

Singgah solat di Masjid Razaleigh, masjid model Masjidil Haram di Makkah

Assalamualaikum. Selalu kalau balik Kelantan bertolak awal pagi, jarang nak singgah masjid sebab dalam perjalanan tiada waktu solat. Kalau sampai pun mesti dah Zohor, boleh solat kat rumah Ma terus. Tapi kalau bertolak tengah hari, boleh la singgah solat mana-mana surau dan masjid yang ada dalam perjalanan. 


Singgah solat di Masjid Razaleigh, masjid model Masjidil Haram di Makkah | Antara masjid yang baru-baru ini kami kunjungi adalah Masjid Razaleigh yang mana viral juga disebabkan ianya dibina menyerupai model Masjidil Haram di Makkah.


Masjid ini memang luas dan selain ruang solat, ada tempat untuk pengunjung duduk santai dengan famili. Replika Kaabah LED yang ada kat dalam Masjid nie memang jadi daya tarikan buat para pengunjung yang datang solat terutamanya yang tak pernah datang lagi. Pakat-pakat tunggu turn nak ambil gambar. 


Bayangkan ini baru masjid model, kita dah eksited nak bergambar, kalau betul-betul dapat jejak kaki kat Masjidil Haram suatu hari nanti, mesti seronok. Doakan kami sekekluarga dapat ke sana suatu hari nanti. In syaa Allah, amiiiiinnnnn...


Masjid kat Kelantan memang tidak sunyi, ada penceramah dan memang hidup selalu. Cuma ruangan solat untuk wanita terlalu gelap dan tiada penghadang. Mungkin sebab masjid nie baru dan masih belum siap sepenuhnya. 

Habis solat terus bertolak ke Tanah Merah. Cucu-cucu tokma dah rindu tokma dan tokbah dorang.

Wassalam.
 

Post a Comment

0 Comments