Sukan memanah tetap mengeluarkan peluh walaupun dalam keadaan statik

Assalamualaikum... Entry lepas Fiza ade menceritakan mengenai suka memanah.. untuk kali keduanya, Fiza meluangkan masa pada hari minggu bagi memastikan badan Fiza mengeluarkan peluh.. Sukan memanah nie memang nampak seperti statik tetapi memerlukan fokus yang penuh dan tetap berpeluh tau dan sangat susah.

Keputusan hasil jarak 10 M dengan markah 77
Bergambar dengan hasil yang tak seberapa
Latihan hari kedua tidak seteruk mana. Yang penting kita fokus. Memanah nie memerlukan daya fokus yang tinggi. Kalau tidak memang ke lainlah arah anak panah yang kita panah tu. 

Wassalam.


Post a comment

15 Comments

  1. tak pernah lagi main benda alah ni. nnti boleh ajar sy pulak. hehe

    ReplyDelete
  2. Amboi. Sempat lagi sekali hikhikhik xD

    ReplyDelete
  3. teringin nak memanah gak.. hehe

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum...

    wahh hebat. mselim3 pun tak pernah nak main memanah nie.. susah memanah nie kan.

    mselim3

    ReplyDelete
  5. Thats quite a few bullseye :)

    ReplyDelete
  6. tak apa tu satu prcubaan yg baik..teruskan usaha nnt boleh capai target :)

    ReplyDelete
  7. ni kira ok la ni... kalau aku, siap ada yang terkeluar dan tersasar lagi ada la...

    ReplyDelete
  8. wah..tak sangka fiza pandai memanah..:)

    ReplyDelete
  9. bagus sukan macam ni fiza.. tentu mengajar kita untuk lebih fokus dan sabar..

    ReplyDelete
  10. kira hebat laa tu akak, eda dulu time sekolah asyik panah padang je. wakakaka.. tp seyes achery memang best..

    ReplyDelete
  11. woww.. sunnah tu~ sambil having fun dpt pahala.. insyaAllah... :)

    ReplyDelete
  12. wow. mcm besh je.. :) tak pernah gak main

    ReplyDelete
  13. hehehehhe saper yg berbaju putih itu :p

    ReplyDelete
  14. Bkn sng upanya memanah ne ya.ingtkn men bedal ja.xpa fiza,tgktkn prestasi.t da jd otai blh ajr owg len plak :)

    ReplyDelete
  15. fuuhh.. dtg bw geng pegi archery for the second round ni.. hehhee

    ReplyDelete