Suasana Raya Haji di Bentong

Assalamualaikum dan salam Jumaat.. rindunye kat blog dan kat korang sume.. minggu nie lambakkan keje buat Fiza terbatas untuk berblogging dan nak BW blog kawan..

Nak story pasal Raya Haji baru-baru nie.. Adik beradik Fiza semua berkumpul untuk Raya Haji tahun nie.. mmg meriah dan seronok bila dpt ngk anak sedare yang comel.. Mmg tiap kali balik pun nak jumpe Farhan ssb rindu sgt kat dia.. 

Fiza bertolak malam raya dan cuti hanya pada hari raya je.. Nak buat cm mn, tak apply cuti.. kalau nak apply cuti pun panjang cerita..  Sebabkan cuti satu hari bbq pun buat waktu siang.. 

Sampai je malam kat kampung, mak dah siapkan rendang ayam dan ketupat nasi tambah pulak lemang yang kami beli...

Esoknya pulak Fiza bantu mak buat Soto sup kaki ayam, kuah kacang dan sambal petai.. mmg banyak betul menu kami.. 

Daging korban kami buat daging masak kicap, satay daging dan sup tulang.. Dah jadi pesta makanan hari tu.. Jom ngk gambar yang sempat Fiza ambil masa Raya Haji baru-baru nie.. 

aktiviti beli lemang sebelum raya.. tak buat yer..

Mr. Hubby dan adik ipar sedang basuh tulang daging korban 
nak buat sup tulang.. 

Kami adik beradik potong daging nak buat satay.. 

Satay yang siap dicucuk 

bbq waktu siang... 

Fiza (kak long) dan kak ngah 

tada.... sup tulang dah siap... 

Farhan yang tomey.. suke wat aksi gwiyomi...

Nie lah kenangan kami tuk Raya Haji.. meriah sbb Raya puasa lepas masing-masing balik rumah mertua, bila dapat berkumpul mcm nie rasa mmg tak nak berpisah jer.. tambah pulak ada Farhan.. rindunya kat dia.. >_<

Post a comment

15 Comments

  1. Assalamualaikum fiza. bestnya aktiviti dengan keluarga! terliur sheila tengok sup daging tu! Salam Aidiladha fiza dan keluarga :)

    ReplyDelete
  2. takde orang buatkan akak lemang tahun nie...sedapnya sate...

    ReplyDelete
  3. meriah jugak kan sambut raja haji...umah azza bese2 je mcm tak raya pun :)

    ReplyDelete
  4. Wah dah lama tak makan satay, terliur pula

    ReplyDelete
  5. kalo sbot raye mmg byk mknan la.. hihi

    ReplyDelete
  6. bestnya raya hihi salam aidiladha ya biarpun da lambat hihi

    ReplyDelete
  7. meriahnya raya.. seronok dapat berkumpul 1 keluarga kan fiza.. :)

    ReplyDelete
  8. wahh meriah raya haji..:) kat mana kampung ni..?

    ReplyDelete
  9. mak aih =) sedapnya tgok sate n sup tu..kalau ada drah tggi ni..alamaknya tgok jelh..

    ReplyDelete