Amalkan Joymix Yoghurt Yuja, bantu kuatkan Sistem Imun badan untuk melawan COVID-19

Assalamualaikum. Seperti yang kita semua tahu, pandemik Covid-19 yang melanda dunia masih belum reda. Bukan Fiza sahaja malah kita semua nakkan pandemik ini berakhir, tapi apa daya yang kita ada untuk mengakhiri semua ini. Apa yang perlu dilakukan adalah dengan mengambil langkah proaktif dengan menguatkan lagi sistem imun badan kita dan seluruh ahli keluarga. In syaa Allah, apabila sistem imun badan kita kuat, ia dapat melawan segala penyakit yang datang kepada kita.



Amalkan Joymix Yoghurt Yuja, bantu kuatkan Sistem Imun badan untuk melawan COVID-19 | Peningkatan kes akibat jangkitan Covid-19 masih lagi dalam tahap yang membimbangkan. Fiza nak kongsikan fakta yang dipetik dari The Star Online yang menyatakan bahawa COVID19 tanpa bergejala merangkungi 89% daripada Jumlah Pesakit COVID19 di Malaysia. Sumber https://www.thestar.com.my/news/nation/2020/12/28/about-89-of-covid-19-patients-in-m039sia-asymptomatic-show-mild-symptoms-hospital-beds-still-available-says-dr-noor-hisham

Jadi, kenapa begitu ramai tanpa bergejala?

Ini kerana immunity badan dapat memerangi virus COVID19. Tetapi apabila PCR TEST dibuat, pegawai kesihatan hanya dapat mengesani DNA virus COVID19 yang telah mati. Oleh kerana tidak dapat pasti sama ada virus itu ada dalam badan, hidup atau mati, pesakit itu diasingkan. Tengoklah, dalam 2 minggu ada sakit atau tidak. Kebanyakan masih boleh jalan aktiviti biasa.

Oleh itu Immuniti badan sangat penting dalam masa krisis COVID19. Joymix Yoghurt Yuja sememangnya dihasilkan untuk meningkatkan immunity badan melalui usus (yang merangkumi 70% immuniti sel badan), limpa dan darah. Secara singkat , ia boleh memberi 3 Lines Immunity.


Bagaimana Joymix Yoghurt Yuja mencipta 3 Lines Immunity?

3 Lines Immunity

Joymix Yoghurt Yuja mengandungi probiotik meningkatkan imuniti badan dengan 3 bahan utama iaitu Sacchoromyces boulardii (yis), Yeast Beta Glucan dan Colostrum (bentuk susu lembu pertama). Ketiga-tiga bahan ini mewujudkan tiga sistem pertahanan dalam tubuh manusia. Ini adalah gabungan yoghurt dan yuja dengan rasa manis dengan masam ringan yang membuat rasa suplemen ini sedap.

Mengandungi 3 bahan utama 
Sacchoromyces boulardii (yis), Yeast Beta Glucan dan Colostrum


1st Defense System

Yis atau Sacchoromyces boulardii bermanfaat dalam pencegahan dan rawatan cirit-birit. Ini adalah sejenis ragi yang terdapat di lychee dan manggis. Kajian membuktikan bahawa S. boulardii adalah satu-satunya spesies ragi yang dijumpai sebagai probiotik berkesan dalam ujian klinikal anti-cirit-birit. Tetapi bagaimana ia berfungsi? Mekanisme tindakan utama adalah penghambatan pertumbuhan bakteria patogen dalam usus serta rangsangan pengeluaran antibodi terhadap toksin yang dikeluarkan oleh mikroba usus yang akhirnya, ia memberikan perlindungan terhadap lapisan usus dari patogen yang dapat merosakkan usus kita.

Dengan kata lain, yis membantu membantu menyahtoksin toksin yang dihasilkan oleh bakteria jahat dalam usus yang merangkumi 70% sistem imun badan.


2nd Defense System

Yeast Beta Glucan (YBG) memainkan peranan penting dalam meningkatkan imuniti, anti-jangkitan dan penyembuhan luka. Saluran gastrousus adalah organ imun utama kerana jumlah sel imun yang tinggi terdapat di sini. YBG membantu meningkatkan kecekapan sel-sel yang bertanggungjawab membasmi dan memusnahkan patogen untuk bertindak balas dengan cepat terhadap jangkitan, menyokong sistem kekebalan tubuh kita . Dengan kata lain, ia memberi amaran kepada sel imun dalam sistem limfa usus untuk menyerang sel asing.


YBG memainkan peranan penting dalam mengaktifkan sel imun yang mungkin tidak aktif. Sel imun yang lebih tidak aktif semakin lemah imuniti.

Untuk mudahkan pemahaman, mungkin Fiza boleh gambarkan sebegini. Sel kebal diumpamakan sebagai polis. Sekiranya polis menjadi malas, negara akan menjadi tidak aman seperti lebih banyak rompakan atau pembunuhan. Sekarang kita memberi YBG kepada polis, bekerja dengan insentif, kemudian polis menjadi rajin dan mula menangkap pencuri dan perompak sebagai bakteria atau virus jahat.


3rd Defense System

Colostrum-derived imunnoglobulins (IGg) adalah sejenis antibodi yang disediakan oleh mamalia untuk bayi baru lahir untuk mewujudkan kekebalan seumur hidup. Sebilangan besar antibodi IGg dalam peredaran darah pasti dapat menurunkan risiko jangkitan, alergi bersama dengan penyakit autoimun.

Kebaikan Colostrum
  • Anti cirit-birit
  • Menyokong sistem imun yang berkaitan dengan selsema (rinitis) dan asma
  • Kurangkan H.pylori
  • Kurangkan Sindrom Usus Kerengsaan (IBS)
  • Penyembuhan Luka terutama pada pesakit diabetes
  • Membantu Anti Alergi atau Ekzema
  • Bantu Pergerakan Usus
  • Bantu anak tumbuh lebih cepat


Manfaat dan kebaikan untuk seisi keluarga

Sebagai seorang ibu, sewajibnya Fiza akan pastikan kesihatan seluruh keluarga berada dalam keadaan yang baik. Di samping memberikan makanan yang berkhasiat serta mengamalkan gaya hidup yang sihat, Fiza tidak lupa untuk berikan supplement untuk suami dan anak-anak. 


Fiza sendiri mengamalkan pengambilan Joymix Yoghurt Yuja bersama anak-anak mengikut kadar pengambilan seperti yang disarankan. Seperti yang dijangka, disebabkan rasanya yang masam-masam manis, anak-anak Fiza dapat menghabiskannya tanpa masalah. Kerana ia bukannya ubat dan rasanya sedap.


Kami sekeluarga juga tidak menghadapi sebarang masalah atau gejala batuk serta selsema setelah mengamalkan pengambilan Joymix Yoghurt Yuja sejak 2 minggu yang lalu. Yang bagusnya juga, ia sangat-sangat membantu proses pembuangan air besar terutamanya anak Fiza yang kerap mengalami sembelit sejak akhir-akhir ini. 



Perbandingan Joymix Yoghurt Yuja Vs Vitamin C


Vitamin C hanya membantu melindungi sel imun dari kerosakan akibat radikal bebas. Jadi kurang cekap dalam melindungi tubuh diserang oleh bakteria dan virus jahat. Joymix Yoghurt Yuja akan memberikan cara yang lebih proaktif dengan mengaktifkan sel imun untuk bantu membunuh bakteria atau virus jahat.



Cara Penggunaan

Buka sachet. Tuangkan ke dalam mulut. Kemudian minum seteguk air.
Dewasa 2 sachet
Anak 1 sachet 

Peringatan : 

Sekiranya korang adalah masalah elergi atau eczema, makan Joymix Yoghurt Yuja sebelum memakan makanan yang akan menyebabkan korang alah.

Amalkan pengambilan kadar pengambilan yang ditetapkan


Cara penyimpanan

Joymix Yoghurt Yuja sangat stabil di rak. Ia tidak perlu disimpan di dalam peti sejuk sedangkan banyak suplemen probiotik lain mesti disimpan di dalam peti sejuk kerana haba boleh membunuh probiotik hidup. 



Dapatkan Joymix Yoghurt Yuja sekarang

Joymix Yoghurt Yuja sangat penting untuk mengaktifkan immunity sel yang dormant sekiranya kita kurang bersenam, makan makanan yang manis dan kurang berkhasiat. Kandungan Joymix Yoghurt Yuja mengandungi  85% Yeast Beta Glucan yang sememangnya terkenal untuk mengaktifkan immunity sel supaya rajin berkerja untuk memerangi virus atau bakteria yang bahaya atau tidak dikenali. 

Untuk info lanjut dan pembelian layari 

Harga: RM50 sekotak
Kuantiti: 20 sachet

Instagram: @joymixsb

Post a Comment

13 Comments

  1. Murah jgk tu harga..joymix ni byk jgk produk dia kan..pnh try yg serbuk dulu bancuh dalam air

    ReplyDelete
  2. macam bagus je.. x pernha lagi dgr yg ni.. tp kena hati2 sesiapa yg alergik

    ReplyDelete
  3. First time tgk yogurt dalam sachet mcm ni. Menarik jugak.

    ReplyDelete
  4. Rasa joymix banyak produk dia kan. Ni nampak best tak sangka ada untuk anak-anak

    ReplyDelete
  5. Macam sedap jer anak-anak Fiza tu menikmati Yoghurt tu.. boleh rekemen kat anak buah ni

    ReplyDelete
  6. Bagus jugak ni, mmg skrg kena amalkan supplemen utk hindar mcm2 penyakit

    ReplyDelete
  7. Bahan2 yang ada dalam joymix yogurt ni semua bagus utk sistem imun dan badan kita. Bagus utk amal setiap hari.

    ReplyDelete
  8. I pernah try product Joymix ni memang bagus dan senang nak makan juga.

    ReplyDelete
  9. bagus ni utk tambah imun system

    ReplyDelete
  10. Ohh budak pun boleh eh. Sedap tak rasanya?

    ReplyDelete
  11. Bebudak makan relax je. Mesti sedap.

    ReplyDelete
  12. Sedapkan. Lagiphn kebaikan yang ada pada Yoghurt Joystix Yuja ni memang terbaik bagus untuk antibodi kita

    ReplyDelete