Find us on Facebook

Mama’s Choice produk penjagaan diri sebelum dan selepas bersalin | Selamat, halal dan semula jadi untuk ibu dan bayi

Assalamualaikum. Setelah bercuti hujung minggu, hari ini kembali untuk mengadap kerja dan paling tidak dilupa untuk update blog. Serius mood memang tak de. Minggu lepas memang hari yang sangat sibuk buat Fiza, sampaikan tiada masa untuk diri sendiri. Ini pun rasa penat sangat. Tapi disebabkan kerja, memang kena gagahkan badan nie. Jadi untuk kali ini Fiza nak share pasal rangkaian produk penjagaan diri istimewa buat ibu-ibu yang sedang pregnant atau pun baru bersalin.


Mama’s Choice produk penjagaan diri sebelum dan selepas bersalin | Selamat, halal dan semula jadi untuk ibu dan bayi  | Sebagai ibu anak dua, Fiza memang telah merasa betapa seronoknya pregnant. Tetapi disebalik itu ada juga masalah yang kerap dihadapi oleh ibu-ibu yang pregnant nie seperti masalah kekejangan, pedih ulu hati dan ada yang bengkak kaki. Lepas melahirkan pula ada yang akan hadapi masalah sembelit, dry nipples sewaktu menyusu, kerengsaan akibat tak serasi dengan produk tertentu dan kehadiran stretch marks yang tidak boleh dielakkan.




About Mama’s Choice

Mama’s Choice is committed to giving mums peace of mind and empowering them to make the best choices during their early motherhood journey. We believe that all mums should have access to personal care and treatment products that are safe for them and their little ones right from the first trimester – and that this should neither be challenging nor expensive.

That’s why we’ve spoken with over 13,000 mothers in surveys, focus groups, and home panels to ensure that our products are thoroughly designed to suit mums’ needs. We hold ourselves to a high standard of testing and transparency for all of our products, which are and always will be Naturally safe, for Mother and baby.



Mama's Choice Stretch Mark Cream


Stretch marks sering dikaitkan dengan peningkatan berat badan. Tidak hairanlah kalau sewaktu pregnant akan kulit akan mula gatal-gatal terutamanya sekitar perut, peha dan lain-lain kawasan kulit yang menegang. Untuk itu Fiza syorkan ibu-ibu di luar sana untuk menggunakan Mama's Choice Stretch Mark Cream.

Ianya “Safe, Natural and Halal” Diformulasikan dengan bahan-bahan semula jadi terpilih yang diperkaya dengan vitamin E dan antioksidan, Mama's Choice Stretch Mark Cream dapat membantu mengurangkan kemunculan stretch marks dan melegakan gatal.


Antara manfaat dan kebaikan Mama's Choice Stretch Mark Cream yang Fiza sangat suka adalah ia:

Bantu memberi keselesaan pada perut, pinggul, dan breasts yang meregang
Melembapkan kulit dan melegakan gatal
Kaya dengan antioksidan dan komponen pembinaan kolagen
Cukup lembut untuk kulit sensitif
Selamat untuk ibu mengandung dan menyusu
Boleh digunakan semasa dan selepas kehamilan atau turun naik berat badan


Untuk dapatkan krim ini, ibu-ibu boleh beli di Mama's Choice Stretch Mark


Produk penjagaan diri Mama’s Choice

Bukan itu sahaja, terdapat pelbagai lagi rangkaian produk yang selamat dari Mama's Choice seperti nipple creams, syampu, pelembap wajah, legging dan korset.

Treatment Shampoo


Bersihkan dan atasi masalah keguguran rambut dengan Mama’s Choice Treatment Shampoo. Bebas dari SLS, parabens, dan alkohol - sangat selamat untuk ibu mengandung dan menyusu. Diformulasikan dengan bahan semula jadi, memastikan rambut anda kekal sihat, kuat dan lebat.


Treatment Conditioner


Perapi khas dan selamat untuk ibu mengandung dan menyusu. Berkesan mengurangkan keguguran rambut, dan memberikan kelembutan tambahan selepas mencuci.


Gentle Face Wash


Membantu mencerahkan kulit untuk cahaya semula jadi dengan rice extract. Sesuai untuk semua jenis kulit, termasuk kulit sensitif dan kombinasi.


Relaxing Massage Oil


Meringankan tekanan dan kegelisahan pranatal ibu dengan minyak urut santai yang diformulasikan dengan minyak pati semula jadi yang terkenal dengan kesan menenangkan pada badan dan minda.


Maternity Toothpaste


Menjadikan gigi lebih sihat dan kuat, terutamanya semasa mengandung. Membantu mencegah atau mengurangkan loya.

Setiap ramuan dalam ubat gigi telah dipilih dengan teliti untuk menyokong gusi dan gigi yang sihat. Allantoin dan miswak penting untuk menenangkan gusi yang meradang, mengurangkan pertumbuhan bakteria dan memberikan perlindungan terhadap rongga.


Natural Mouthwash


Cuci mulut semulajadi tanpa alkohol dan fluorida yang dibuat khas untuk ibu mengandung. Berkesan mengurangkan bau nafas berbau dan menyegarkan nafas dengan rasa pudina.


Baby Detergent


Dicipta khas untuk pakaian bayi, ia mempunyai formulasi antibakteria lembut yang berkesan mengangkat dan menghilangkan kotoran dari pakaian. Disertakan dengan ekstrak pokok teh dan ramuan sayur-sayuran semula jadi, selamat untuk kulit bayi.


Postpartum Adjustable Corset


Diperbuat daripada bahan lembut yang tidak akan melecetkan kulit. Membantu meleperkan perut dan redefine semula saiz pinggang ibu-ibu selepas melahirkan anak. Korset boleh laras selepas bersalin sebegini memang senang untuk digunakan.


Dapatkan Mama’s Choice di Shopee Malaysia



Fiza suka semua produk Mama's Choice. Bagi ibu-ibu yang masih mencari produk penjagaan diri semasa pregnant, boleh cuba brand ini. Lepas bersalin pun masih boleh guna. Tak bersalin pun boleh guna. Tiada masalah. Ianya selamat, semulajadi dan paling penting halal. Semuanya rangkaian produk Mama’s Choice boleh didapati di Shopee, direct link Mama's Choice Official Store

Untuk info lanjut, layari https://my.mamaschoiceshop.com/.

@mamaschoice.my
@vipparentsmy
 
#MamasChoiceMY #MamasChoice #SafeHalalNatural #OneLessWorry

Post a Comment

1 Comments

  1. Hah lengkap semua..Boleh share ni dengan kawan2 yang pregnant

    ReplyDelete