Find us on Facebook

Tonton The Seoul Music Awards 2023 LIVE Broadcast dan sertai peraduan Yippi x SMA Merchandise Giveaway, muat turan aplikasi Yippi sekarang!!

Hujung tahun memang selalunya dinanti-nantikan oleh peminat K-POP. Nak tahu apa? Seperti tahun-tahun sebelum ini, kita mesti nak tahu artis mana yang berjaya menguasai pentas K-POP pada tahun tersebut. Maka time inilah demam K-POP (K-wave) melanda dunia. 


Anugerah Muzik Seoul ke-32 (The 32nd Seoul Music Awards (SMA 2023)), merupakan anugerah berprestij dan salah satu majlis anugerah yang paling lama berlangsung. Untuk tahun ini ia akan diadakan pada 19 Januari 2023 di Olympic Park’s Olympic Gymnastic Arena, Seoul (서울), Korea Selatan. 

Eksited? mestilah weh sebab Blackpink dan BTS ada tercalon tau. Blackpink in your area!!!! Army semua take noted!!!  Beberapa artis terkenal dan yang dinanti-nantikan juga telah disenarai pendekkan untuk menerima Anugerah Utama (Main Award (Bonsang 본상)) termasuk BTS, (G)I-dle, Lim Young-woong, Blackpink, Girls’ Generation, Twice, Ateez, Kang Daniel and Monsta X.

Recap : BTS telah memenangi 23 anugerah secara keseluruhan, 
termasuk empat Grand Prizes


Tonton The Seoul Music Awards 2023 LIVE Broadcast dan sertai peraduan Yippi x SMA Merchandise Giveaway, muat turan aplikasi Yippi sekarang!!  | The Seoul Music Awards 2023 (서울가요대상) adalah salah satu anugerah muzik tahunan terbesar dalam industri muzik Korea dan telah dihoskan oleh akhbar tempatan Sports Seoul sejak 1990. Di pentas inilah, artis semua dengan pelbagai genre, termasuk balada, hip-hop, R&B dan band, akan diberi penghormatan atas profesionalisme dan diversity pada masa lalu tahun.


Senarai calon juga telah diumumkan pada 6 Disember 2022 yang lalu, boleh semak kat sini https://www.seoulmusicawards.com/vote


The 32nd Seoul Music Award x Yippi LIVE Broadcast


Untuk meningkatkan tontonan, Anugerah Muzik Seoul bekerjasama dengan Yippi untuk menyiarkan siaran langsung (live - 라이브) untuk orang ramai. Ini adalah siaran percuma melalui Yippi Live dalam aplikasi Yippi.


Pengenalan Yippi apps


Yippi ialah social messaging app yang memberi fokus terhadap hiburan dan keselamatan (entertainment and security). Ia pantas, mudah, selamat dan percuma. Dalam apps ini terdapat banyak ciri menarik yang boleh korang aplikasi dan kongsikan kepada dunia seperti :
  • Beauty camera
  • Mini Video
  • Livestreaming
  • Fan Group Live
Korang boleh berhubung dengan rakan baharu di Yippi, boleh bersembang dengan mereka, hantar mesej, foto dan mesej suara tanpa had.


Bagaimana untuk memuat turun Yippi?


Muat turun “Yippi” daripada Apple App Store atau Google Play Store anda. Sebaik sahaja anda memuat turun aplikasi, anda boleh mendaftar akaun percuma dan mula menikmati faedah yang dibawa oleh Yippi kepada anda!


Cara menggunakan Aplikasi Yippi

1. Selepas sign in, korang masukkan referral Name seperti di bawah, sekaligus berpeluang menyertai Download Yippi & Win contest. Syarat-syarat ada di bawah.
 
 

2. Halaman utama ada macam-macam perkara yang korang boleh buat. Tak sangka dalam satu apps nie korang boleh bayar bil, shopping, tonton live, boleh upload gambar, boleh buat live dan macam-macam lagi.


3. Bagi yang suka beauty camera, nak tambah sticker pada gambar, semuanya ada dalam apps ini. Pergi kat ikon Moment --> tanda (+) --> pilih photo, text atau mini video



4. Siap, korang dah pakai apps Yippi nie, tak susah mana pun.


Kumpul dan belanja Yipps Points

SuperApp e-ganjaran yang membolehkan pengguna memperoleh dan membelanjakan mata Yipps. Yipps mempunyai pelbagai tujuan, bukan sahaja mereka boleh membayar bil utiliti dan mudah alih, tetapi penebusan mata juga boleh digunakan dalam F&B, membeli-belah dalam talian, melancong, hiburan, kecantikan dan penjagaan kesihatan.

Selain itu, Yippi turut menyertakan ciri seperti media sosial, pemesejan segera dan siaran langsung untuk keseronokan pengguna. Yippi mempunyai lebih daripada 142,000 pengguna setakat ini, dengan lelaki majoriti jantina. Kumpulan umur terbesar pengguna Yippi ialah 25-34 tahun, diikuti oleh 18-24 tahun.


Jom sertai peraduan Download Yippi & Win

Untuk melayari K-wave yang semakin berkembang, kerjasama Yippi’s  dengan the Seoul Music Awards akan menjadi satu kejutan besar untuk peminat K-pop! Tiada yang lebih baik daripada FREE Live stream  untuk peminat menyaksikan idola mereka slay the stages.


Pemenang Yippi LIVE Broadcast x 32nd Seoul Music Awards 2023 Merchandise Giveaway Exclusive Live in Yippi, 19th January 2023 (Thursday) akan berpeluang memenangi hadiah seperti di bawah:

Prizes: 20 different sets of Kpop Merchandises (albums, photocards, photobooks, keyring, plush doll, pouch) 
Prize worth: US$50 each



Cara penyertaan:

1. Muat turun aplikasi Yippi daripada  App Store atau Play Store.
2. Taip referral code: SMAMalaysia. 
3. Setelah mendaftar, tunggu pengumuman pemenang giveaway.


Ada lagi, yang ini applicable on Yippi Official Facebook Page SAHAJA.

Share, Tag & Win untuk 10 pemenang (10 Winners, applicable on Yippi Official Facebook Page SAHAJA)


• 10 lucky winners yang berkongsi siaran Yippi dan tag 3 rakan lain akan memenangi barangan istimewa (hanya yang berkongsi, bukan yang ditag)
 • Lucky winners akan dimaklumkan melalui mesej Facebook

Cara penyertaan:

1. Share post  Yippi Official Facebook page mengenai SMA giveaway contest 
2. Tag 3 rakan di komen dengan hashtags  (#Yippi #SMAMalaysia #SMA #SuperApp #SocialMessaging #LettheWorldKnowYou #SocialRewards #Kpop #YippiLive)


Jom saksikan 32nd Seoul Music Award LIVE Broadcast on Yippi


Siapa yang akan akan menerima Anugerah Utama (Main Award (Bonsang 본상) dan artis mana yang akan dinobatkan untuk membawa pulang anugerah Golden Disk Award Most Popular Artist Award (인기상), sama-sama kita tonton The 32nd Seoul Music Award LIVE Broadcast on Yippi.

Korang pun boleh share artis korea mana yang korang minat. Jangan lupa vote tau kat https://www.seoulmusicawards.com/vote.

Untuk lebih info, layari :

Yippi’s IG: @yippiofficial

#Yippi #SMAMalaysia #SMA #Live #SuperApp #SocialMessaging #LettheWorldKnowYou #SocialRewards #Games #Gaming #Fun #SocialNetworking #Kpop #YippiLive

Yippi, Yippi Business, Yipps Wanted, Seoul Music Awards 2023, South Korea, Seoul, Yippi, Seoul Music Awards 2023, Live, Streaming, Broadcast, K-pop, Korean music, K-wave, Hanteo, KBS, Bonsang, Popularity Award, Best Song Award, Sports Seoul, Voting, 서울가요대상, 서울, 한류(korean wave) , 라이브, 본상, 인기상, BTS, Lim Young Woong, Kang Daniel, Ateez, Anugerah Muzik Seoul ke-32

Post a Comment

0 Comments