Find us on Facebook

Beautea by SAFI melindungi kulit wajah daripada kekotoran persekitaran masa kini

Assalamualaikum. Tujuan kita mencuci muka adalah untuk memastikan kulit muka kita sentiasa segar dan bersih. Tapi tanpa sedar sebenarnya wajah kita melekat dengan pelbagai kotoran terutamanya apabila kita keluar dari rumah sebagai contoh keluar bekerja, ambil anak sekolah, pergi majlis ke sana sini dan bersiar-siar. Tanpa kita sedar kulit wajah kita terdedah kepada kekotoran dan habuk bawaan angin.


Beautea by SAFI melindungi kulit wajah dari kekotoran persekitaran masa kini | Bila balik rumah, solekan pun tidak secantik waktu mula-mula hendak keluar dari rumah. Betul tak? Ditambah pula dengan peluh di muka, solekan dan kotoran habuk persekitaran, sebenarnya muka kita sudah jadi sangat tidak bersih.

Safi sangat prihatin dengan masalah yang dihadapi oleh para wanita khususnya. Oleh itu, mereka memperkenalkan pencuci muka terbaharu keluaran Safi iaitu Beautea by SAFI. 


Ianya sangat istimewa kerana pembersih SAFI dengan 100% Pembersih Teh Premium berfungsi melindungi kulit wajah kita terhadap Pencemaran, Tekanan & Kosmetik. Merupakan pembersih muktamad yang diperlukan sangat diperlukan untuk melindungi kulit wajah kita daripada kesan-kesan berbahaya dari alam sekitar hari ini.


Beautea by SAFI didatangkan dengan 4 jenis cleanser mengikut kesesuaian kulit kita iaitu :

🍃SAFI Hydrating Gel Cleanser - White Tea & Damask Rose 
🍃SAFI Anti Acne Gel Clenser -  Green Tea & Neem
🍃SAFI Detox Cream Cleanser - Black Tea & Black Orchid
🍃SAFI Revitalizing Scrub Wajah - Apricot Tea

Jom Fiza kupaskan satu per satu pencuci wajah yang mana sesuai untuk kulit wajah korang. Sebelum itu, tengok 4 jenis pencuci wajah yang Fiza sendiri dah dapatkan 2 daripadanya di Watsons Store.


Masalah Kulit Kering?

White Tea & Damask Rose

Damask Rose terkenal dengan keupayaan dalam melembapkan kulit kering. Boleh teka mana satu sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit kering? Semestinya SAFI Hydrating Gel Cleanser dengan White Tea & Damask Rose. Ia akan membantu membersihkan kulit korang secara semulajadi dan menjadikan ia licin dan lembut.

Masalah Kulit Berjerawat?

Green Tea & Neem

Masalah yang kerap dialami oleh golongan remaja dan kalau Fiza pun, terlebih makan makanan berminyak, kesannya akan timbullah jerawat. Nak bantu hilangkan senang saja, korang boleh dapatkan SAFI Anti Acne Gel Clenser dengan Green Tea & Neem. Dengan bantuan Teh Hijau ia akan membantu mengurangkan sebum yang keluar daripada kulit wajah. Ini akan menghalang liang tersumbat dan jerawat jerawat.

Menghalang penuaan kulit dan kulit sensitif 

Black Tea & Black Orchid

Untuk mereka yang mempunya kulit sensitif dan inginkan kulit kelihatan sihat, SAFI Detox Cream Cleanser dengan Black Tea & Black Orchid adalah jawapannay. Ia adalah pembersih krim Amino Acid yang lembut, wangi yang sangat membersihkan dan mengeluarkan kekotoran. Diformulakan dengan campuran teh Black Tea & Black Orchid yang ekstrak membantu mendetoxkan kulit di samping mengekalkan kulit yang sihat dan dilindungi dari kesan penuaan.

Hilangkan kekusaman kulit wajah

Apricot Tea

Yang ini memang Fiza suka sangat. Scrub wajah SAFI Revitalizing Scrub Wajah dengan Apricot Tea. Ia membantu membuang sel-sel kulit mati apabila kita menggosok wajah dengan scrub muka ini. Dengan harapan tiada kulit yang lebih kusam selepas ini.




Pilihan Ku SAFI Detox Cream Cleanser dengan Black Tea & Black Orchid dan SAFI Revitalizing Scrub Wajah dengan Apricot Tea

Pasti korang pun dapat teka kenapa Fiza memilih 2 pencuci wajah ini. Pertama sekali adalah untuk mengembalikan keremajaan kulit. Umur lebih 30an kulit wajah pun makin kusam dan menimbulkan garis-garis halus.

Bagi membuang sel-sel mati, kulit wajah perlu di scrub sekurang-kurangnya seminggu sekali. Ini memang Fiza akan buat. Bila scrub muka korang akan rasa betapa bersihnya muka setelah disental dengan butiran dalam scrub.

Kesannya kulit wajah akan menjadi semakin lembut dan halus. Bila muka bersih, barulah kulit wajah akan kelihatan cantik dan segar. 





  
Dengan harga RM 23.30 setiap satu, banyak manfaat yang korang boleh daripadanya. Kulit yang cantik serta bersih memang wajib. Beautea by SAFI juga telah diuji secara dermatologi serta BEBAS alkohol, Paraben, SLS / SLES dan Silikon.

Cara mencuci kulit wajah dengan menggunakan Beautea by SAFI



  
Untuk maklumat dan info lebih lanjut, layari https://safi.com.my. Boleh juga dapatkan di Watsons secara walk in atau pun online.

Wassalam.

Post a Comment

3 Comments

  1. Menarik packaging dia....nampak exclusive..nanti bleh la beli

    ReplyDelete
  2. Sy jenis kulit kering.skrg tgh pakai g Damask Rose. Serious best sgt2! Kulit rasa licin, lembut & hydrated. Tak tegang lepas cuci. Husband try dia pun terkejut bila kulit muka dia yg aksar rasa licin sgt. Sampai dia satu hari tu duk rasa je kuli muka dia banyak kali sbb pelik, licin.. haha.. best. Bau sedap. Packaging cantik. Penggemar kaler pink mcm sy memang triggered sgt dgn design pack yg ni. Pink floral ala2 english style. I love it!

    ReplyDelete
  3. wow, tak sabar nak cuba sendiri

    ReplyDelete