Find us on Facebook

Review Eau Thermale Avène | Skincare untuk mereka yang mempunyai kulit kering dan kusam

Assalamualaikum. Korang yang mempunyai masalah kulit sensitif dan kusam? Macam-macam produk korang dah guna tapi still macam tiada perubahan? Fiza nak recommend skincare yang dah lama di pasaran dan terbaharu mereka memperkenalkan Beauty Sleep Care Pack yang bantu merawat kulit korang pada waktu malam. Eau Thermale Avène yang terdiri daripada Eau Thermale Avène Hydrance Pre-Serum Hydrating Essence-in-Lotion & Eau Thermale Avène Hydrance Aqua-Gel Night Hydrating Sleeping Mask.



Review Eau Thermale Avène | Skincare untuk mereka yang mempunyai kulit kering dan kusam | Masalah kulit sensitif dan kering memang susah untuk diatasi kalau kita tidak menggunakan skincare yang betul. Salah satu cara Fiza mendapatkan kulit yang lembab dan kekal terhidrat adalah dengan menggunakan skincare daripada Eau Thermale Avène.

Eau Thermale Avène Hydrance Pre-Serum Hydrating Essence-in-Lotion & Eau Thermale Avène Hydrance Aqua-Gel Night Hydrating Sleeping Mask dirumuskan dengan:

Cohederm Complex - Memulihkan & mengekalkan hidrasi kulit selama 24 hours.
Dextran Sulfate & Pre-Tocopheryl - Memberi perlindungan anti-oksidan & detox kulit agar kelihatan berseri.
Avène Thermal Spring Water - Melegakan dan melembutkan kulit sensitif.


Eau Thermale Avène Hydrance Pre-Serum Hydrating Essence-in-Lotion & Eau Thermale Avène Hydrance Aqua-Gel Night Hydrating Sleeping Mask


Eau Thermale Avène Hydrance Aqua-Gel Night Hydrating Sleeping Mask

Eau Thermale Avène Hydrance Aqua-Gel Night Hydrating Sleeping Mask rahsia Real Beauty Sleep untuk semua jenis kulit sensitif yang kering


Hydrating Sleeping Mask pulak sangat sesuai untuk digunakan semalaman bagi bantu mengekalkan kelembapan kulit agar berseri sepanjang hari. Dirumus khas untuk memerangi dehidrasi pada kulit sensitif. Ia membantu melembapkan, menenangkan dan menyahtoksin kulit sepanjang malam.

Terbaik digunakan bersama dengan rangkaian produk Hydrance untuk kulit kering. Paling sesuai digunakan selepas Hydrance Deep Moist Lotion / Essence In Lotion dan Intensive Rehydrating Serum.



Eau Thermale Avène Hydrance Pre-Serum Hydrating Essence-in-Lotion


Hydrance Lotion sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit sensitif dan Aqua-Gel Night. Losyen susu ini diformulasikan dengan tekstur sutera yang selesa memberikan keselesaan pada kulit, dan menjadikan kulit sentiasa lembut, lembut dan terhidrasi dengan sempurna dari dalam. 

Disarankan menggunakan 2x setiap hari untuk penghidratan yang optimum. Boleh juga digunakan dalam Avene Facial Mask 10pc sebagai DIY sheet mask. 


Cara penggunaan Eau Thermale Avène

Ini step nak dapatkan kulit yang anjal dan lembab selepas bangun pagi dengan menggunakan Eau Thermale Avène.

Mula-mula bersihkan muka, diikuti dengan pemakaian Hydrance Lotion.
Sebelum tidur, buat sapuan ringan overnight face mask di wajah.
Bangun pagi terus replumpkan kulit dengan air.

Sapukan Hydrance Lotion selepas mencuci muka

Diikuti sapuan overnight face mask sebelum tidur


Review sendiri selepas 1 minggu

Nak tahu apa rasanya lepas buat semua step nie? Kulit korang akan rasa fresh, selesa dan lembut. Ia adalah pengalaman yang sangat luar biasa.  Wajah terasa lembut dan lembab sepanjang malam. Bangun pagi boleh nampak glowingnya.  Boleh apply bawah mata dan leher juga. 



Eau Thermale Avène mengunci kelembapan sambil memberikan terapi aqua selama 24 jam. Ia adalah teman tidur yang sempurna untuk mereka yang mempunyai kulit yang kering dan kusam. Ia juga sesuai untuk penjagaan ekspres sebelum masuk tidur. 

Rangkaian Eau Thermale Avène boleh didapati di Shopee Eau Thermale Avène Official Store dan juga farmasi terkemuka di seluruh negara.

#RechargeMyBeautifulSkin #HydranceSleepingMask #AveneMy #MoreThanJustWater

Post a Comment

7 Comments

  1. sesuai la dengan cik en kalau jenis cmni.. jenis kusam je.. mgkin stress bekerja

    ReplyDelete
  2. boleh la cuba nnti. kulit pun kusam sgt skrg ni...

    ReplyDelete
  3. Pernah pakai produk Avene tapi spray dia.. Best gila.. Skincare yang fiza pakai ni nampak menarik pulak

    ReplyDelete
  4. selalu nampak jenama ni dekat drugstore, tapi belum rasa nk cuba lagi, hoho..ni mcm menarik pulak..

    ReplyDelete
  5. This brand memang bagus untuk kulit sensitive, i suka their thermal spring water.

    ReplyDelete
  6. Brand ni memang bagus. tak de lagi ddengar feedback yang negatif. Bertambah seri lah fiza lepas2 ni..

    ReplyDelete
  7. aihhh,.,,patutlaa makin cantik menawannn

    ReplyDelete