Find us on Facebook

SENKA ANESSA rangkaian penjagaan kulit wajah dan badan No. 1 Jepun boleh didapati di AEON Wellness

Assalamualaikum. Semakin meningkat usia, semakin risau akan kesihatan dan penjagaan kulit wajah. Siapa tak risau, jerawat naik sebutir pun dah serabut. Mana tak nya, waktu remaja dulu kulit Fiza agak teruk jugak, dengan berjerawat, belum lagi berminyak tambah sunburn. Memang tak nak ingatlah. Tapi bila dah dewasa nie pula, kulit wajah mula naik garis-garis halus. Tambah pula bila sudah ada pigmentasi pada kulit. Tak kan nak biarkan. Jom baca review Senka Anessa.

No. 1 di Jepun SENKA ANESSA 

SENKA ANESSA rangkaian penjagaan kulit wajah dan badan No. 1 di Jepun boleh didapati di AEON Wellness | Langkah yang Fiza ambil untuk pastikan kulit wajah sentiasa nampak anjal dan licin adalah dengan menggunakan rangkaian penjagaan wajah dan badan SENKA ANESSA. 

SENKA ANESSA bukan nama baru tau. Kalau sebut Senka mesti ramai yang tahu. Senka adalah jenama penjagaan kulit yang sangat berkesan di Asia. Rangkaian produk Senka adalah seperti pencuci muka, makeup remover, penjagaan kulit, sabun badan, dan pelindung matahari. Semua produk ini membantu membersihkan dan menyelesaikan masalah kulit serta menjadikan kulit segar dan anjal. 


Senka jenama Pencuci Muka no.1 di Jepun selama 11 tahun 


SENKA membantu wanita melangkah lebih jauh dan memulakan hari mereka dengan kulit yang bersih bersih, walaupun mereka mempunyai sedikit masa untuk melabur dalam perawatan kulit mereka. Diformulasikan dari naturally derived silk essence dan rich white cocoon foam yang lembut pada kulit. Sememangnya ia adalah penjagaan kulit dibuat untuk kita semua.


Rangkaian produk wajah dan badan Senka

Dalam banyak-banyak produk Senka, Fiza paling suka beauty Face Mask Senka Perfect Aqua Rich. Kalau korang cuba baru korang akan tahu betapa bestnya beauty face mask ini. Itu yang terus jatuh cinta dengan jenama Senka.


Sebelum cerita panjang mengenai manfaat dan kesan yang Fiza dapat lepas guna, nak kongsikan dulu produk Senka yang Fiza ada. Antaranya terdiri daripada:
  • Senka Collagen In
  • Senka White Beauty Gel Cream
  • Senka White Beauty Serum
  • Senka Perfect Aqua Rich - Luminous Moist Mask
  • Senka Perfect Aqua Rich - Extra Moist Mask
  • Senka Body Floral Plus
  • Senka All Clear Sheet

Senka Collagen In - Pembersih wajah

Senka Collagen In

Senka Perfect Whip Collagen-In mengandungi 60% serum kecantikan dan kolagen yang meningkatkan keanjalan kulit dan menentang tanda-tanda penuaan untuk kulit yang lebih anjal dan lembut. Disempurnakan dengan firming facial cleanser dipertingkatkan dengan Shiseido's unique moisture-boosting Aqua-In-Pool iaitu bahan yang melindungi kulit daripada kerosakan harian dan mempunyai fungsi penghalang kulit. 

Dengan Senka’s signature silk cocoon essence, ia meningkatkan daya tahan kulit untuk kelembapan tahan lama tanpa meninggalkan rasa tegang.


Senka White Beauty Gel Cream

Senka White Beauty Gel Cream

Gel 5-in-1 dapat digunakan segera setelah membersihkan kulit sebagai langkah perawatan kulit all-in-one. Gel Krim disuntik dengan ramuan kecantikan yang membantu mencerahkan kulit dalam 7 hari. 

Teknologi Senka's NATU-ENCE "Nature x Science" menggunakan sains penjagaan kulit Shiseido untuk memberikan manfaat ramuan semula jadi Jepun (White Cocoon Essence, Rice Bran Oil, Honey dan Sakura Essence) untuk menghidrat dan menggebukan kulit kering.


Senka White Beauty Serum

Senka White Beauty Serum

Serum yang membantu mengurangkan bintik-bintik gelap di wajah. Serum pekat dengan ramuan kecantikan juga membantu mencerahkan, mengurangkan dan mencegah munculnya bintik-bintik gelap, dan menghidrat kulit untuk kulit lut sinar. 

Diformulasikan dengan asid m-tranexamic Shiseido yang unik untuk membantu mengurangkan bintik-bintik gelap yang degil dan mengurangkan kekasaran kulit.

Teknologi Senka's NATU-ENCE "Nature x Science" menggunakan sains penjagaan kulit Shiseido untuk memberikan manfaat ramuan semulajadi yang berasal dari Jepun (White Cocoon Essence, Rice Bran Oil, Honey dan Japanese Mugwort) untuk menghidrat dan menggebukan kulit kering secara mendalam. Disuntik dengan Double Hyaluronic Acid untuk menghidrat kulit dengan kelembapan.


Senka Perfect Aqua Rich - Luminous Moist Mask

Senka Perfect Aqua Rich - Luminous Moist Mask

Senka Perfect Aqua Rich Luminous Moist Mask diformulasikan dengan Senka's signature Naturally Derived Cocoon Silk Essence dan Double Hyaluronic Acids untuk kelembapan tahan lama yang kaya dan tahan lama sehingga 24 jam.

Kaya dengan pati pelembap dan Pearl Essence untuk meningkatkan pertumbuhan semula kulit untuk kulit yang lebih sihat, lembap dan glowing.


Senka Perfect Aqua Rich - Extra Moist Mask

Senka Perfect Aqua Rich - Extra Moist Mask

Senka Perfect Aqua Rich Luminous Moist Mask diformulasikan dengan Senka's signature Naturally Derived Cocoon Silk Essence dan Double Hyaluronic Acids untuk kelembapan tahan lama yang kaya dan tahan lama sehingga 24 jam.

Kaya dengan pati pelembab dan kolagen untuk meningkatkan tahap kelembapan untuk berikan kulit licin dan lembut serta kelihatan awet muda dan berseri.


Senka Body Floral Plus

Senka Body Floral Plus

Mandian yang membantu menjaga kesegaran badan sepanjang hari. Ia membuang sel-sel mati yang disebabkan oleh peluh, kotoran dan sebum. Buih yang lembut, lembut dan tahan lama mudah dicuci, tidak perlu risau kulit anda menjadi berminyak. 

Diformulasikan dengan SENKA's Signature Silk Cocoon Essence dan Double Hyaluronic Acids untuk memberikan kelembapan kulit pada kulit. Aroma bunga yang menyegarkan untuk rutin mandi mewah.


Senka All Clear Sheet

Senka All Clear Sheet

Dibuat dari kepingan ultra tipis dari 100% kapas tulen dari Jepun yang lembut pada kulit, dan dapat menghilangkan solek yang berat, bahkan maskara kalis air.

Dirumus khas untuk membersihkan bintik hitam dan sel kulit mati untuk kulit yang bersih dan bersih. Juga dengan bahan pelembap dan pelembab kulit (SENKA’s signature natural silk cocoon essence, double hyaluronic acids dan Xylitol)


Cara penggunaan produk SENKA ANESSA

Untuk pembersih wajah Senka Collagen In, boleh digunakan sebelum mandi atau selepas mengenakan solekan. Sebelum hendak pakai produk-produk lain, wajah mestilah dibersihkan sepenuhnya.

Pada waktu malam, Fiza akan sapukan Senka White Beauty Gel Cream danSenka White Beauty Serum. Ia mampu membantu merawat dan mencegah pigmentasi berlebihan yang disebabkan oleh sinar UV sambil menghidrat dan memanjakan kulit Fiza dengan mendalam





Beauty face mask Senka Perfect Aqua Rich - Luminous Moist Mask dan Senka Perfect Aqua Rich - Extra Moist Mask, Fiza akan gunakan seminggu sekali. Ia bagi mengekalkan kelembapan kulit. 




Mandian Senka Body Floral Plus boleh digunakan setiap hari bagi kesegaran seluruh badan. Ia juga mewah buih. 


Kalau pakai alat solekan, boleh bersihkan dahulu dengan Senka All Clear Sheet. Ia juga boleh digunakan untuk sapuan bagi melembabkan kulit. Senang nak dibawa ke mana-mana. 



SENKA ANESSA dipercayai dan berkesan

Review jujur tau, kalau korang ada jerawat, cuba guna beauty Face Mask Senka. Lepas guna terus jerawat tu kecut. Lepas tu pakai serum. Serius memang best sangat produk Senka nie. Jenama produk kecantikan wajah dan badan yang sangat dipercayai di Negara Jepun. Untuk kesan berterusan, perlulah guna secara berpanjangan dan jadikan ia rutin setiap hari. Barulah wajah akan sentiasa glowing, anjal dan awet muda.


Official Stores dan Platform SENKA

Mereka sememangnya menyelidik dan mengenal pasti keperluan pengguna secara menyeluruh di samping produknya yang mesra alam. Mereka juga lebih mengutamakan kualiti produk dan bukannya pembungkusan. Tetapi bagi Fiza, pembungkusannya memang ringkas dan itu yang terbaik. 

Produk Senka boleh didapati secara rasmi di AEON Wellness. Untuk maklumat lanjut dan pembelian, layari info yang tertera di bawah:

AEON Wellness Facebook : 

AEON Wellness Instagram : 

Hashtag:
#SenkaMY #Beautifulbareskin

Post a Comment

8 Comments

  1. Wah senka body floral plus tu rasa menarik lah pula utk dicuba. Mesti wangi kan.

    ReplyDelete
  2. Senka ni memang dah terkenal. Cuma kena try & error, tengok keseraaian dengan kulit

    ReplyDelete
  3. Oo..thanks for sharing. Nanti boleh la usha² produk ni pula lepas ni

    ReplyDelete
  4. Aeon wellness ni dah standing Watsons dan Guardian.. Mcm2 ada.. Senang cari barang kecantikan, supplement dan brg asas anak2

    ReplyDelete
  5. Nampak menarik utk dicuba! ada di jual dekat wellness lg bagus senang nak beli nanti sebab ada wellness farmasi dekat aeon Nilai.

    ReplyDelete
  6. menariklah produk ni, boleh try nnt wellness farmasi pon ada dekat aeon Nilai hehehe

    ReplyDelete
  7. I like their products too, that day i just bought their face masks and sun protection.

    ReplyDelete