Menikmati masakan panas dan Stimboat di Cameron Highlands

Assalamualaikum. Cuaca sejuk di Cameron Highlands perlu dihangatkan dengan masakan panas. Kami ke Cameron Highlands pada 20 Sept. 2014 untuk satu malam sahaja dan waktu itu  hujan renyai. Hujan pula berpanjangan dari kami tiba sehingga waktu malam. 

Kami memilih  menu stim boat untuk juadah makan malam. Restoran tersebut terletak di Brinchang dan berdekatan dengan Hotel Kavy di mana kami menginap. 

Dapur untuk memasak. 

Seafood sepeti udang, ayam dan ketam

Sampingan lain, fishball, fishcake, telur, mee dan bihun

sedia untuk mencelur bahan 

2 jenis kuah.. sup dan tom yam..  

sedia untuk makan...


Harga pun sangat berpatutan. Hanya RM 48.00 untuk 2 orang. Sebenarnya boleh makan ramai lagi. Kenyang tak terkata bila kami berdua perlu habiskan semunya. 
Sedap dan puas hati. 

Kalau korang berkesempatan ke sana, boleh la singgah makan. Restoran terletak sebaris dengan Hotel Kavy, Brinchang. Maaf tak sempat nak tahu nama restoran.

Wassalam.

Post a comment

15 Comments

  1. wow...besar udang tuuuu...sedapnya...

    ReplyDelete
  2. Bagila nama restoran steamboat...mn tau lau g sana,bleh try gak

    ReplyDelete
  3. Alamak fiza peehhh sdpnya tu nakkk juga

    ReplyDelete
  4. Sedapnya steamboat! Teringin sangat nak makan steamboat sekarang ni

    ReplyDelete
  5. Sedapnye udang tuu. Tomyam lagi. Fuhhh.. Tak tahan. :D

    ReplyDelete
  6. wah sedapnya akak...dah lama tak makan steamboat...dik an menabung sini :)

    ReplyDelete
  7. sedapnyaaaaa huu besar udang tu

    ReplyDelete
  8. besar nya udang..tengok pun dah terliur..

    ReplyDelete
  9. Udang!! Tu udang yang besar ke? Mangkuk yang kecil?? :)

    ReplyDelete
  10. Teringat time zumal pergi Cameron dulu, makan steamboat gak. Rasa lega demam ^_^

    ReplyDelete
  11. Sedapnya....udang tu yang bikin geram tengok...hihi...

    ReplyDelete
  12. Ape name restoren tu...brinchang mcm bnyk je tempat steamboat

    ReplyDelete